tiistai 13. maaliskuuta 2012

uusia tuulia..

Huomentaaaaa !
Ihanaa, tänään meille herättin jo 5.05 ja eilen 5.25...sitä ne työt teettää. Joo mutta eilen minulla oli työmatka kohti Nurmijärveä ja Kerasiliä. Olin päättänyt hankkia itselleni uunin...keramiikkauunin siis. Oma äitini on ollut jo jokusen vuoden Kansalaisopiston kursseilla ja pitänyt minulle jopa jo kolme kurssipäivää, eli siis paljon on minulla vielä oppimista. Onneksi Kerasilillä oli tuotteensa tunteva henkilökunta ja niin on nytten uuni tilattu ja paljon lasitteita ja savia jo pajalla odottamassa uunin saapumista Saksasta. Ihan jännitttää ja oikeastaan ihan kauheesti jännittää, mitä kaikkea tuosta savesta saakaan aikaan. Muistan ,kun joskus koulussa olen tehnyt savesta pilaantuneen päärynän. Vieläkin se on tallessa...jossakin! Silloin en saanut siitä mitään ahaa elämystä ja nyt vuosia olen katsellut ,kun äitini tekee siitä mitä ihastuttavimpia tuotteita, mutta mua ei vaan kiinnostanut. Nyt joulun jälkeen ihan itse otin asian puheeksi ja sanoin, että nyt opetat mua ja siitä se inspis sitten alkoi....Sehän oli ihanaa, aivan ihanaa ja mitä kaikkea siitä saakaan aikaan....oi, tulisipa se uuni jo huomenna sillä niin paljon tuotteita ja protomalleja odottaa polttoa ja lasitusta... Vieköhän savi palasen sydämestäni....

...ja mitähän ihanaa tuosta mekosta onkaan tulossa....hmmmm, vinkeä ja hassu tuulikelloko kenties ?

Ihanaa tiistaita Teille ! Mä lähden pajan siivoukseen uudelleen....sillä nyt tarvitaan tilaa uunille....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti